اکبر حسن‌بگلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تُن کاغذ برای ارائه قبوض کاغذی به مشترکان مصرف می‌شود که برای احترام به طبیعت و استفاده از خدمات غیرحضوری، تغییر قبوض کاغذی به پیامک‌های تلفن همراه یا تلفن ثابت تغییر خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ خدمت این شرکت توسط سایت اینترنتی ارائه می‌شود، ادامه داد: مشترکان برق استان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی /۱۰۰۰۰۴۴۱۱۲۱ / یا مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ICT  روستایی‌ دفاتر خدمات فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی برای اعلام شماره همراه و شماره اشتراک از دیگر روش‌های ثبت شماره در سامانه شرکت برق است.

وی بیان کرد: با حذف قبوض کاغذی صورت‌حساب برق مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال می‌شود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: در راستای دریافت خدمات غیرحضوری شرکت برق، سامانه تلفنی ۱۵۲۱ نیز فعال است که از طریق این سامانه می‌توان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی اقدام کرد.

«حسن‌بگلو» با بیان اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری سبب توسعه خدمات شرکت برق می‌شود، اضافه کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینه‌های مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزیت‌های استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکان است.

وی گفت: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا می‌شود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینه‌های صرفه‌جویی شده در این حوزه‌ها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.

وی بیان کرد: این اقدام منجر به کاهش هزینه‌ها و الکترونیکی شدن هزینه مصرف برق می‌شود و به نوعی به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده این شرکت به ۲۸ خدمت رسیده است.

صرفه‌جویی در وقت و کاهش هزینه برق از مزایای الکترونیکی شدن خدمات است و تمام مأموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.