مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح جمع‌آوری اطلاعات مشترکان استان در قالب حذف قبض کاغذی گاز همزمان با سراسر کشور از ابتدای مهرماه در تمامی نواحی شرکت گاز استان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

علیرضا شیخی با بین اینکه ۹۶۰ هزار و ۷۴۶ مشترک گاز در استان وجود دارد، افزود: تاکنون اطلاعات مربوط به ۴۲۸ هزار و ۹۷۷ مشترک که ۴۵ درصد از کل مشترکان استان می‌باشد، در سامانه شرکت ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به مزایای این طرح گفت: صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست و حذف و کاهش هزینه‌های چاپ و توزیع قبض از مهمترین اهداف این طرح ملی است.

شیخی با اشاره به اینکه هرچه آمار تعداد تلفن‌های همراه و اطلاعات مشترکان گاز، سریع‌تر جمع‌آوری شود، شروع عملیات حذف ارسال قبض کاغذی سریع‌تر صورت می‌گیرد، گفت: مشترکان می‌توانند با ارسال اطلاعات خود به سامانه‌های ثبت شماره اشتراک و تلفن همراه، به روند جمع‌آوری اطلاعات سرعت ببخشند.

وی افزود: در روش اول مشترک باید شماره اشتراک را به صورت ۱ * شماره اشتراک، (به ترتیب از سمت چپ به راست: عدد یک، ستاره، شماره اشتراک و بصورت لاتین) به شماره پیامک متمرکز ۱۰۰۰۱۹۴ ارسال کند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افزود: روش بعدی مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی گاز ایران و کلیک بر روی آیکون «ثبت تلفن همراه مشترکین جهت حذف قبوض کاغذی» و ورود به صفحه دریافت اطلاعات مشترکان است.

همچنین مشترکان می‌توانند از آدرس اینترنتی صفحه حذف قبوض کاغذی گاز استفاده کرده و با ورود به صفحه دریافت اطلاعات مشترکان اقدام به ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایرنا قرار است از ابتدای آذرماه ‌قبوض کاغذی گاز حذف شود؛ ‌طرحی که می‌تواند سالانه به نجات چهار هزار و ۷۹۴ درخت کمک کند و در مجموع ۸۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی به دنبال داشته باشد.

همین مساله باعث شده است تا پیش از این نیز شرکت ملی گاز برای حذف این قبوض اطلاع‌رسانی کند و حتی در حال حاضر ۳۷ درصد کل مشترکان گاز در کشور در سامانه‌های مربوط به این حوزه ثبت‌نام کرده‌اند.

از مجموع ۳۱ استان اطلاعات ۲۷ استان بالای ۲۰ درصد و ۱۱ استان بالای ۵۰ درصد جمع‌آوری شده و با توجه به تغییراتی که در بسترهای جمع‌آوری اطلاعات مشترکان در ابعاد ملی ایجاد شده، می‌توانند بر اساس سه روش در سامانه حذف قبوض کاغذی گاز ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.