رییس اداره هواشناسی بوکان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود جریان‌های مدیترانه‌ای که از بعدازظهر روز گذشته وارد این منطقه شده، شرایط برای بارش باران به طور کامل مهیا شده که این روند تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

اسماعیل کامیاب نسب اضافه کرد: این بارش‌‍‌ها به صورت رگباری و در بعضی مواقع همراه با وزش باد خواهد بود که دمای هوا را نیز به طور متوسط چهار درجه‌ کاهش خواهد داد.

وی میزان بارش در این شهرستان را  ۲.۴ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته در همین حد و در مقایسه با بلند مدت میزان بارش کمتر بوده است.

وی اضافه کرد: با خروج این سامانه از منطقه از هفته آینده شاهد ورود سامانه جدید بارشی دیگری به این منطقه خواهیم بود.

وی دمای فعلی این شهرستان را  ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر عنوان کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای بوکان بین ۱۲ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

بارش باران که به صورت پراکنده از شب گذشته آغاز و تا ساعات اولیه بامداد امروز ادامه داشت موجی از خوشحالی در میان مردم و به ویژه کشاورزان و روستاییان ایجاد شد. 
بارش باران که در برخی اوقات با وزش باد و رعد و برق همراه بود، گرد و غبار را از چهره این شهر شسته و در برخی خیابان‌های سطح شهر موجب بروز ترافیک شد. 

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.