امیر بهزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محوطه بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد از ابتدای طرح تحول سلامت با توجه به عملیات عمرانی در بخش‌های مختلف از جمله بلوک زایمان، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، مرکز غربالگری بیماران سرطانی و بخش اورژانس و درمانگاه اورژانس دچار تغییر و نابسامانی شده بود.

وی ادامه داد: پس از احداث فضاهای فیزیکی فوق و ایجاد انشعاب ابنیه‌ها (آب، برق، تلفن، گاز) برای این مراکز، محوطه و فضای سبز بیمارستان دچار تغییرات زیادی شده و برای شهروندان و بیماران مشکلاتی را به همراه دارد که به دلیل کمبود منابع مالی چند ماهه ساماندهی آن به تعویق افتاده بود.

وی اضافه کرد: کمک ۷۰۰ میلیونی ریالی شورای خیرین سلامت مهاباد موجب شد عملیات بازسازی محوطه بیمارستان در سه مرحله شامل خیابان‌بندی، جدول‌بندی خیابان جهت راهنمایی ارباب رجوع، ساماندهی فضای سبز، آب‌نما و آلاچیق و سایر امکانات رفاهی آغاز شود.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ابراز امیدواری کرد: با کمک شورای خیران سلامت و همکاری شهرداری و فرمانداری این شهرستان بازسازی محوطه بیمارستان در ماه آینده به طور کامل تکمیل تا زمینه خدمات بهتری درمانی و بهداشتی به بیماران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه خیران سلامت مهاباد نقش اساسی در تامین نیازهای حوزه بهداشت و درمان این شهرستان دارند، اضافه کرد: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طرف سه خیر مهابادی برای خرید یک دستگاه همودیالیز و برخی از تجهیزات پزشکی به تنها بیمارستان این شهرستان اهدا شده است.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۲۷۲ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می‌رود که علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران منطقه به دیگر بیماران شهرستان‌های جنوبی استان نیز خدمات پزشکی عرضه می‌کند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۵ خانه بهداشت، ۹ مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.