علی‌اکبر صمیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این استان با این درصد در بین استان‌های کشور در این زمینه در رتبه ششم قرار دارد اظهار داشت: حجم ابلاغی سوادآموزی در استان برای سالجاری بیش از ۳۵ هزار نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۳ نفر در دوره سوادآموزی، هشت هزار و ۸۷۵ نفر دوره تحکیم و هشت هزار و ۷۱۵ نفر در دوره انتقال هستند.

وی با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی امسال به تعداد ۵۴ مرکز افزایش خواهد یافت اضافه کرد: آذربایجان غربی دومین استان مطرح و پیشرو کشور در بحث فعالیت مراکز یادگیری است و در زمینه توانمندسازی دختران و زنان روستایی و نقاط محروم شهری و توسعه عدالت آموزشی فعالیت‌های چشمگیری دارد. 

«صمیمی»، با اشاره به اینکه تا ۲ سال آینده باید تعداد عشایر بی‌سواد استان به صفر برسد؛ افزود: در جذب آموزش‌دهندگان جدید، افراد بومی حائز شرایط در اولویت قرار دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در جذب سوادآموز برای دوره سوادآموزی، در رتبه دوم کشور قرار دارد گفت: هم‌اکنون تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ بی‌سواد در مناطق عشایری استان شناسایی شده‌اند.

آذربایجان‌غربی طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارای ۱۹۵ هزار بی‌سواد است که از این تعداد ۴۵ هزار نفر تاکنون باسواد شده‌اند.

۷۱۲۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.