غلامرضا صمیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش و سواد آموزی، پرداختن به مهارت‌های فنی و حرفه ای، فرهنگی، مذهبی و زندگی، چاشنی فعالیت‌های معاونت نهضت سوادآموزی استان در قالب مراکز یادگیری محلی است.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی دومین استان مطرح و پیشرو کشور در بحث فعالیت مراکز یادگیری است و در زمینه توانمندسازی دختران و زنان روستایی و نقاط محروم شهری و توسعه عدالت آموزشی فعالیت‌های چشمگیری دارد.

وی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون حدود  ۴۵ هزار نفر از بی‌سوادها در استان موفق به طی دوره‌های سوادآموزی شده‌اند و امسال متعهد شده ایم که  ۳۵ هزار نفر تحت پوشش این دوره‌ها قرار گیرند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: طرح نماز کلید بهشت نیز از برنامه‌های اجرایی در بحث سواد آموزان بود که در سال گذشته ۱۸ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در صدد هستیم تا علاوه بر بحث سواد آموزی دوره آموزشی کامپیوتر نیز برای سواد آموزان که توانایی خواندن و نوشتن دارند به تعداد ۳۰۰ نفر برگزار شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۹۵ هزار بیسواد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ درگروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بوده‌است که ۴۵ هزار نفر از این تعداد نیز تا کنون باسواد شده‌اند.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.