رقیه حسن‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۴۴۰ نفر از این تعداد از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، ۴۹ هزار و ۱۱۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۱۵ هزار و ۴۵۰ نفر نیز از جاذبه‌های دست‌ساز و بازارچه‌های این شهرستان دیدن کردند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب از آبشار اوزان، اثر تاریخی و معماری صخره‌ای بی‌بی‌کند، دیوار جوشاطو و سواحل رودخانه زرینه‌رود (جیغاتی) بازدید کردند.

حسن‌پور با اشاره به میزان اقامت‌کنندگان طی نیمه نخست امسال در شاهین‌دژ بیان کرد: در این مدت ۴۰۰ نفر نیز در این شهرستان در مدرسه شبانه‌روزی تربیت و یک باب مهمان‌پذیر و مهمانسرای ادارات اقامت کردند.

وی با بیان اینکه فضای تلاش و حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت استقبال و پذیرش مسافران مطلوب است، اضافه کرد: تقویت روحیه گردشگرپذیری در بین جوامع محلی و بالا بردن سطح آگاهی آن‌ها در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌ های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کنار تامین زیرساخت‌ها امری مهم در توسعه این صنعت است.

حسن‌پور گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی برای ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و شنیدن پیشنهادهای مسافران و گردشگران آماده است.

آذربایجان‌غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان‌های کشور را دارد که یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران این استان نیز شهر مهاباد و جاذبه‌های گردشگری آن است.

شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت در شمال غرب ایران و جنوب آذربایجان‌غربی با جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی فراوان می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران و میهمانان نوروزی باشد.

شاهین‌دژ در فاصله ۲۲۵ کیلومتر جنوب ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی واقع شده است.

 ۹۹۰۳/ ۳۰۲۰/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.