احمد طهرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نوروز امسال 30 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
وی ادامه داد: بیت تاریخی حضرت امام (ره)، قلعه سالار محتشم و موزه مردم شناسی، سنگ نگاره های تیمره و دستکندهای زیر زمینی پر بازدید ترین اماکن تاریخی این شهرستان در ایام نوروز بودند.
طهرانی بیان کرد: اماکن متبرکه، جاذبه های طبیعی در مناطق کوهستانی و روستایی از دیگر مقاصد گردشگری در زادگاه امام راحل بود که با استقبال کم نظیر مسافران همراه بود.
سرپرست فرمانداری خمین از اسکان پنج هزار و 500 مسافر نوروزی در مراکز اسکان ویژه فرهنگیان خبر داد و گفت: این میزان اسکان در همسنجی با نوروز پارسال، 70 درصد افزایش یافت.
طهرانی به ارائه خدمات به مسافران نوروزی توسط هلال احمر نیز اشاره کرد و ادامه داد: هفت هزار مسافر نوروزی از خدمات این تیم ها بهره مند شدند.
وی بیان کرد: مراجعه 10 هزار و 200 نفر به اورژانس بیمارستان و درمان 6 هزار و 300 نفر از مراجعان به صورت سرپایی و بستری شدن 262 نفر از بیماران ارائه خدمات در طرح سلامت نوروزی در این شهرستان است.
سرپرست فرمانداری خمین افزود: 68 نوزاد در بیمارستان امام خمینی (ره) متولد شدند که نسبت به نوروز پارسال، با 13 درصد افزایش همراه است.
طهرانی افزود: ستاد اجرایی سفرهای نوروزی با هشت کمیته در اوایل اسفند ماه در خمین تشکیل شد که این کمیته‌ ها با برگزاری نشست هایی، تدابیر لازم را برای پذیرایی از مسافران را در دستور کار قرار دادند.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب سالانه پذیرای 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.