به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مجید فرخی در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن ۹ اکتبر (۱۷مهرماه) روز جهانی پست، با اشاره به فعالیت ۷۸۴ واحد پستی در سطح استان، گفت: از این تعداد ۲۲۸ دفتر ICT شهری، ۴۵۷ دفتر ICT روستایی، ۶۳ نمایندگی پستی و ۳۶ واحد دولتی و باجه مرکزی در حال ارائه خدمات پستی در سطح استان هستند.
وی ادامه داد: شرکت ملی پست و به طبع آن پست آذربایجان‌غربی در راستای سرعت بخشیدن و افزایش کیفیت ارائه خدمات پستی، از فناوری‌های نوین از جمله فناوری‌های IT بهره می‌برد بطوریکه تمامی مراحل ۴ گانه قبول، آماده‌سازی، رهسپاری و توزیع بصورت مکانیزه و بدون استفاده از کاغذ انجام می‌شود.
وی در مورد آمار توزیع مرسوله در استان نیز گفت: در طی ۶ ماهه نخست امسال، ۲میلیون و ۷۶۳هزار مرسوله در سطح استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته ضمن اینکه در هر ماه ۵۰۰۰ مرسوله از خارج کشور وارد استان و حدود ۲۰۰۰ مرسوله از استان به کشورهای دیگر ارسال می‌شود.
مدیرکل پست آذربایجان‌غربی رسالت پست را کاهش ترافیک و سفرهای غیرضروری عنوان و اضافه کرد: ۱۲۵ نامه‌رسان دولتی در سطح استان فعالیت دارند که در طول سال، تنها ۷ روز تعطیل و در سایر روزها فعالیت می‌کنند.
فرخی گفت: از ابتدای امسال و طی ۶ ماه نخست، ۳۷۲۰۶ مورد کارت ملی هوشمند، ثبت‌نام شده ضمن اینکه از ابتدای راه‌اندازی کارت ملی هوشمند در کشور، یک میلیون و ۷۴۱هزار کارت ملی در ۳۲ ایستگاه ثبت‌نام شده و استان آذربایجان‌غربی اولین استان در سطح کشور بوده که در مناطق روستایی مراکز ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را راه‌اندازی کرده بود.
فرخی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال ۴۸۰۰۰ کارت سوخت به استان وارد شده که از این تعداد ۱۰۰۰۰ کارت مخصوص خودروهای جدید و نوشماره بوده و ۱۰ درصد کارت سوخت‌ها نیز در باجه‌ها مانده‌اند.
وی اضافه کرد: پست وظایفی جز مرسولات پستی دارد و یکی از مهم‌ترین آنها تکمیل بانک اطلاعات کدپستی ۱۰ رقمی برای شناسایی مکان‌های شهروندان و طرح ملی GNAF (استانداردسازی مکان های گیرندگان مرسوله"آدرس ملی شهروندان") بوده که این طرح در ارومیه و خوی بصورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده و بقیه شهرها هم در حال تکمیل شدن هستند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1272001
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.