نوه آیت الله خویی در این مراسم که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد رحلت آن مرجع در مسجد سیدالشهدا (ع) خوی برگزار شد، گفت: تخلق به اخلاق اسلامی مهمترین وجه زندگی این عالم جلیل القدر بود.

سیدحمید خویی افزود: این عالم جلیل القدر همواره ۲ عامل صله ارحام و اخلاق خوب را عامل رسیدن به درجه پرافتخار اجتهاد عنوان می‌کردند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشغولیت‌های آیت الله العظمی خویی در زندگی، عبادت و مطالعه بود و باقی مسایل در حاشیه قرار داشت. 

وی التزام عملی و واقعی به اخلاق اسلامی را سرمنشا اصلی زندگی این مرجع عالیقدر جهان تشیع عنوان کرد و ادامه داد:  اخلاق در کار، برای خدا کارکردن، سبک زندگی ساده، نظم در کار و توجه به خداوند و ائمه اطهار در ثانیه به ثانیه زندگی ایشان موج می زد.

آیت الله العظمی سیدابولقاسم خویی در سال ۱۲۹۵ هجری در شهر خوی متولد شد و در ۱۳ سالگی از این شهرستان برای تحصیل به نجف اشرف عزیمت کرد.

وی در طول ۶۰ سال تدریس در حوزه های علمیه هزاران شاگرد برجسته و صدها مجتهد تحویل جامعه اسلامی کرده است؛ از مشهورترین شاگردان حضرت آیت الله خویی می توان از علمایی چون شهید محمدباقر صدر، سید علی سیستانی، سید محمد روحانی، شیخ حسین وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی، میرزا علی غروی تبریزی، شیخ مرتضی بروجردی و سیدرضا موسوی نام برد.

آیت الله خویی در سال ۱۳۷۰ شمسی در شهر نجف اشرف دار فانی را وداع گفت.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.