خالد خضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۶ ماه نخست سال‌جاری نیز ۴۶۲ نفر عضو جدید به شمار اعضای جدید کتابخانه‌های این شهرستان اضافه شده‌است.

وی با اشاره به اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های این شهرستان از سوی علاقه‌مندان به مطالعه افزود: در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ۳۹ هزار و ۷۶۵ جلد کتاب در موضوع های مختلف فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان خارجه، علوم محض، علوم کاربردی، هنر و سرگرمی و تاریخ و جغرافیا وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۷۰۶ جلد کتاب نیز از سوی اعضای این کتابخانه ها به امانت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه علاقه و تمایل به کتاب و کتابخوانی در این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده، اضافه کرد: برای جذب بیشتر مردم به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه‌های فرهنگی هنری، قصه‌گویی، نشست کتابخوانی، جلسات نقد و بخش کودک نیز در کتابخانه‌ها اجرا شده‌است.

«خضری» اضافه کرد: در این برنامه‌ها از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۵ نفر شرکت کرده‌اند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اشنویه فضای کتابخانه‌ای این شهرستان را ۷۲۸ متر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات این شهرستان پایین بودن فضای کتابخانه نسبت به استانداردهای کشوری و حتی استانی است.

وی گفت: هم‌اکنون سرانه فضای کتابخانه‌ای در سطح استان ۱.۴ متر مربع و در این شهرستان تنها یک متر مربع است.

وی یکی دیگر از مشکلات این شهرستان را پرداخت نشدن نیم درصد درآمد شهرداری به اداره کتابخانه‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: این امر باعث شده تا برنامه‌های این اداره در امر توسعه و افزایش تعداد کتاب‌ها با مشکل مواجه شود.

خضری اضافه کرد: این سهم از سال ۹۶ تاکنون از سوی شهردرای اشنویه به اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان پرداخت نشده است. 

هم اکنون ۲ کتابخانه عمومی در شهرستان اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

۹۸۷۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.