حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا مساله اربعین را کم‌رنگ کنند و مسائل اخیر در عراق نیز کار دشمن برای تحت‌الشعاع قرار دادن آیین میلیونی اربعین است.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین تبدیل به نماد شده است،  اظهار داشت: در زیارت اربعین شیعه و سنی در حول محور ابا عبدالله الحسین (ع)  با هم به وحدت رسیدند و باید این آیین امسال گسترده‌تر برگزار شود.
وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم موجب خشم و ناراحتی دشمنان می‌شود و خشنودی پیامبر و اهل بیت (ع) را به دنبال دارد و باید تلاش کنیم تا از ثواب این حرکت عظیم بی‌نصیب نمانیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به فرارسیدن روز سالمندان تاکید کرد: در دین ما احترام والدین و بزرگان واجب بوده و احترام به آنها بر ما وظیفه است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: واگذاری والدین به خانه سالمندان کار غلط و اشتباهی است و باید از این کار پرهیز شود زیرا بر ما وظیفه است در خدمت والدین خود باشیم.
وی با اشاره به اینکه گردشگری در استان ما ظرفیت بسیار بالایی دارد، افزود: باید بناهای تاریخی مرمت و بازسازی شده و بودجه‌های مناسب برای این بخش تخصیص یابد.
وی تاکید کرد: گردشگری سلامت نیز بهترین زمینه برای استان ماست و باید مسئولان استانی اقدامات لازم را با تدبیر اعمال کنند.
امام جمعه ارومیه با اشاره به مساله توسعه میدان امام این شهر گفت: جای تاسف است که افراد متخصص و کاردان در این خصوص تدابیر لازم را نمی‌اندیشند و به فکر توسعه و آبادانی شهر نیستند.
وی در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به اینکه افرادی که در انتخابات حضور می‌یابند باید باخلوص باشند، افزود: نشان دادن خود به بهانه شهرت نشانه بی‌عقلی است و باید مردم هوشیارانه برخورد کنند.
نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم و مسوولان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
در حاشیه نماز جمعه این هفته میز خدمت دادگستری آذربایجان‌غربی پاسخگوی سوالات نمازگزاران بود.
۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.