محمدرضا ندیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح مربوط به پیاده‌روی اربعین حسینی از ۱۹ شهریور امسال /عاشورای حسینی/ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها امسال ۲ برابر سال گذشته که حدود ۳۴ هزار نفر را شامل می‌شود، زائر اربعین از آذربایجان‌غربی در پیاده‌روی میلیونی اربعین حضور می‌یابند که روند ثبت‌نام آنان در روزهای آتی نیز ادامه می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه همه افرادی که قصد دارند در پیاده‌روی اربعین حاضر شوند باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، بیان کرد: این سامانه به نشانی samah.haj.ir فعال شده و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این سایت و پرداخت ۲۵ هزار تومان در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.
مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: از کل هزینه‌های پرداختی در این سایت ۲۲ هزار تومان مربوط به بیمه و خدمات درمانی در ایام پیاده‌روی اربعین است و در صورت وقوع حادثه یا فوت زائر، ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
ندیری گفت: زائران باید با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماه از زمان خروج از ایران به سفر زیارتی اقدام کنند.

حضور مردم ایران در پیاده‌روی اربعین از روزهای پس از عاشورای حسینی آغاز می‌شود و در حوالی اربعین امسال / ۲۷ مهر/ به اوج خود می رسد.
۹۹۱۸‪/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.