حجت‌الاسلام اسد میرزایی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن، افرادی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند، باید هزینه بیمه را پرداخت کنند زیرا این امر می‌تواند در صورت بروز حادثه از هزینه‌های گزاف برای زوار جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: پرداختن به موارد ضروری سفر در ایام اربعین و حضور در آیین میلیونی پیاده روی حسینی از جمله وظایف رسانه هاست که در ایام باقی مانده تا اوج سفرها باید این موارد به صورت مستمر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین رسانه ها باید از متوقع کردن زائران در امور رفاهی و خدماتی خودداری و زائران را نسبت به سختی ها، محدودیت‌ها و مشکلات سفر توجیه کنند.

مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین آذربایجان غربی ادامه داد: امسال پیاده‌روی اربعین به‌دلیل تغییر شرایط جوی و تسهیلات پیش‌بینی شده با افزایش زائران، از سال‌های گذشته متمایز و دارای شرایط خاص خود خواهد بود که نیازمند توجیه و اطلاع‌رسانی صحیح است.

حجت الاسلام میرزایی گفت: امیدواریم با حضور آگاهانه مردم ایران، از چالش، آسیب و مخاطرات پیاده روی اربعین در سال جاری که شرایط ویژه ای دارد، جلوگیری شود.

پیاده روی اربعین از روزهای پس از  تاسوعا و عاشورا آغاز شده و در روزهای نزدیک به اربعین امسال /۲۷ مهرماه جاری/ به اوج خود می رسد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.