حجت‌الاسلام اسد میرزایی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی آموزش زائران اربعین حسینی که در فرمانداری میاندوآب برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این تعداد که از شهرستان‌های مختلف استان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند به ۴۰ هزار نفر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه فرایند ثبت‌نام در سامانه سماح مربوط به پیاده‌روی اربعین حسینی از ۱۹ شهریور امسال /عاشورای حسینی/ آغاز شد و همچنان ادامه دارد، افزود: امسال ۱۸ موکب از آذربایجان‌غربی به زائران اربعینی حسینی خدمات ارایه می‌کند.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش زائران اربعین حسینی، گفت: ثواب پیاده‌روی اربعین تنها مختص یک روز نیست و در این راستا آموزش زائران از اهمیت زیادی برخوردار است و شهرستان ها باید به این موضوع توجه کنند.
مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد بزرگداشت اربعین حسینی آذربایجان‌غربی همچنین با تاکید بر فضاسازی مناسب فرهنگی در ایام محرم و صفر در سطح شهرهای استان افزود: حال و هوای اربعین باید در سطح شهرها نشان داده شود و به فضاسازی فرهنگی در این ایام توجه شود.
«حجت‌الاسلام میرزایی» اضافه کرد: با توجه به اینکه میاندوآب در مسیر زائران کربلا قرار دارد، در خروجی این شهر نیز یک موکب برپا شده تا حال و هوای اربعین در این شهر نیز نشان داده شود.
همه افرادی که قصد دارند در پیاده‌روی اربعین حاضر شوند، باید با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir و پرداخت ۲۵ هزار تومان ثبت‌نام کنند.

از کل هزینه‌های پرداختی در این سایت، ۲۲ هزار تومان مربوط به بیمه و خدمات درمانی در ایام پیاده‌روی اربعین است و در صورت وقوع حادثه یا فوت زائر، ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
زائران باید با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماه از زمان خروج از ایران اقدام به سفر زیارتی کنند و در صورت نبود اعتبار بیش از این، اقدامات تعویضی باید صورت گیرد.
حضور مردم ایران در پیاده‌روی اربعین از روزهای پس از عاشورای حسینی آغاز شده‌است در حوالی اربعین امسال /۲۷ مهر/ به اوج خود می‌رسد.

۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.