«محمدمهدی شهریاری» روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر در مدرسه فاطمیه ارومیه افزود: دانش‌آموزان کشور ما در رقابت‌های بین‌المللی و مجامع بین‌المللی مقام‌های مهمی را کسب می‌کنند و بر همین اساس شما به خود ببالید و تحت تاثیر شایعه‌پراکنی دشمنان درباره کشور قرار نگیرید.

وی با توصیه به دانش‌آموزان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات امروز در دنیا افتخارآفرین است و باید سرتان را بالا بگیرید زیرا ما امروز مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم.

وی ادامه داد: ضریب هوشی دانش‌آموزان در ایران بسیار بالاست و این‌ نعمتی قابل ارج نهادن است و کشور ما در آینده جایگاه رفیع‌تری در دنیا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشور ما در شرایط تحریم است و سال گذشته شاهد نوسان قیمت و تورم بودیم، اضافه کرد: با تدبیر دولت و همراهی مردم روز به روز وضعیت کشور رو به بهبود است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیر بنای اصلی توسعه همه‌جانبه کشور است، اضافه کرد: پایه‌گذاری توسعه پایدار کشور به آموزش و پرورش برمی‌گردد و اگر بتوانیم مشکلات موجود در این بخش با همت دولت و مسوولان و فرهنگیان را رفع کنیم، پیشرفت در این حوزه نهادینه می‌شود.

شهریاری ادامه داد: امروز کارشناسان و محققان پیش‌بینی می‌کنند ظرف یک دهه آینده و با ورود نسل جدید به جامعه، بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف حل می‌شود و این‌۱۳ میلیون دانش‌آموز می‌توانند در آینده گام‌های مهمی برای پیشرفت کشور بردارند.

وی گفت: اعتماد به نفس داشته باشید تا برای کشور مفید و موثر باشید و همواره خود را مسوول در برابر آینده کشور بدانید.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز گفت: آغاز سال تحصیلی مقارن با ایام شور و شعور حسینی می‌باشد و امید است مهر امسال که با کلمه زیبای مهر آغاز شده با مهربانی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با پنج هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز کار تعلیم و تربیت را آغاز می کند، اضافه کرد: شعار امسال ما مهر و مهربانی بوده و هدف ما امسال برنامه‌محوری در راستای تحقق سند تحول، اهتمام به اجرای ۱۳۱ راهکار سند تحول بنیادین و اهتمام به چرخش‌های تحول‌آفرین و رسیدن به مراتبی از حیات طیبه در تمامی ابعاد فردی خانوادگی و ملی و جهانی با چندین برنامه اولویت‌دار است.

وی بیان کرد: بخشی از برنامه‌های موجود مبتنی بر هشت اولویتی است که مقام عالی وزارت برای ۲ سال آینده آموزش و پرورش بیان کردند.

وی اظهار داشت: اولویت اول، تربیت دانش‌آموزان در ۶ ساحت‌ بر اساس سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش است.

وی گفت:  تقویت مدرسه در قاب طرح مدرسه محوری، بهبود مدیریت و به ویژه مدیریت آموزشگاهی، ارتقای جایگاه معلمان و نحوه معیشت آنها، توسعه عدالت آموزشی با رویکرد ایجاد فرصت‌های مساوی آموزشی و پرداختن به اقتصاد آموزش و پرورش جزو برنامه‌های اجرایی در این نهاد در سال تحصیلی جدید است.

محندی بیان کرد: برنامه‌های استانی اولویت‌دار نیز برای دستیابی به اهداف وجود دارد که مدرسه‌محوری یکی از این اولویت‌هاست و در این راستا ۲ طرح خوب شامل الگوی تعالی مدیریت در مقطع متوسطه و طرح تدبیر در مدارس ما اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت اخلاق در نهاد آموزش و پرورش بیان کرد: رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری در مدارس ما امروز حلقه مفقوده جامعه و تعلیم و تربیت است.

محمدی با اشاره به اهمیت پرهیز از مسائل سیاسی، اظهار داشت: ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم است و سیاسی‌کاری در نظام تعلیم و تربیت هرگز جایی ندارد.

وی اضافه کرد: باورهای دینی و اجتماعی و فرهنگی و پرداختن به مسائل قرآن و عترت طوریکه دانش‌آموز به ایرانی بودن و پرچم خود افتخار کند، جزو اولویت‌های این نهاد در استان است.

وی توسعه فعالیت‌های ورزشی و نشاط و شادابی را نیز مهم بیان کرد و افزود: فرهنگ‌سازی و تلاش برای هموارسازی مسیر ۱۰ چرخش تحول‌آفرین یکی از فعالیت‌های آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: اگر امروز آموزش و پرورش استان با وجود تمامی مشکلات حرفی برای گفتن دارد، حاصل تلاش همه مسوولان است و جای بسی قدردانی از این همراهان وجود دارد.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۰ هزار دانش‌آموز است که امروز با نواخته شدن زنگ مهر راهی مدارس شدند؛ پنج هزار کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید هستند.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.