امیرعباس جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم در صورت ضرورت برای تردد نیز از نزدیک‌شدن به داربست‌های فلزی و تابلوهای تبلیغاتی و پارک کردن خودروها در کنار این سازه‌ها خودداری کنند تا از بروز سوانح احتمالی در زمان وقوع تندباد جلوگیری شود. 
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه هواشناسی امروز /۳۰ شهریور/ تندبادی با سرعت ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت وارد استان می‌شود. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: وزش تندباد ممکن است خسارت‌هایی را به اماکن شهری، ساختمان‌های مسکونی، اراضی کشاورزی، باغ‌ها، زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری استان وارد کند. 
جعفری اضافه کرد: شهروندان قبل از وقوع تندباد پشت بام منازل مسکونی خود را بررسی کنند و اشیایی را که امکان پرت شدن آنها وجود دارد، در جای امن قرار دهند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود. 
وی بیان کرد: ساکنان استان در زمان ترک منازل خود بهتر است سیستم‌های برقی و گازی را خاموش کرده و در زمان استفاده مجدد از آنها نیز هواکش سیستم‌های گازی را کنترل کنند. 
جعفری افزود: مردم تا زمان فروکش کردن تندباد از تردد در مسیرهای کوهستانی نیز پرهیز کنند و در زمان وقوع تندباد در محل امن پناه بگیرند تا دچار سانحه نشوند. 
وی با تاکید بر اینکه با وقوع تندباد ذرات گرد و خاک باعث آلودگی هوا می‌شود، اظهار کرد: کودکان، سالمندان و کسانی که ناراحتی ریوی یا قلبی دارند از تردد در شهر پرهیز کنند. 
طبق گزارش هواشناسی امروز در شمال‌غرب کشور از جمله آذربایجان‌غربی شاهد تندباد خواهیم بود که همزمان با آن نیز دمای هوا به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
۸۱۳۷/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.