رزگار احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح حذف قبوض کاغذی که با مشارکت خوب شهروندان مواجه شده است در راستای الکترونیکی شدن خدمات دولت و با هدف حفاظت از محیط زیست و ارائه خدمات سریع به مشترکان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۹۰ هزار و ۷۶۰ مشترک برق در مهاباد وجود دارد که از این تعداد ۶۹ هزار و ۴۸ مشترک شهری، ۱۸ هزار و ۶۲۲ مشترک روستایی و ۳ هزار مشترک سنگین صنعتی هستند. 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت و سیاست این شرکت فراهم کردن امکان دسترسی آسان و غیرحضوری مشتریان به خدمات است، اضافه کرد: صدور قبوض کاغذی تا مهر ماه امسال برای مشترکان برق در این شهرستان حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با الکترونیکی شدن قبوض برق در طول سال در بحث هزینه‌های این شرکت صرفه‌جویی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: با اجرایی و نهادینه شدن این طرح بسیاری از مشکلات مشترکان از جمله تحویل نگرفتن قبض (به دلیل حضور نداشتن در خانه) و نیاز به مراجعه‌های حضوری مشترکان برطرف می‌شود.

رییس اداره برق مهاباد از مشترکان این شهرستان خواست در اسرع وقت شماره تلفن همراه مصرف‌کننده برق و شناسه ۱۳ رقمی قبض خود را با مراجعه به اداره توزیع برق شهرستان این به این اداره اعلام کنند.

طرح قبض سبز ۱۹ خرداد امسال به صورت رسمی از سوی وزیر نیرو کلید خورد.

این طرح در راستای تحول دیجیتال در خدمات مشترکان اجرایی شده است و از اهداف آن می‌توان به مواردی مانند ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکان، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، صرفه‌جویی اقتصادی، توسعه دولت الکترونیک، ارتباط دوسویه با مشترکان، ارائه خدمات غیرحضوری، نظارت مؤثر، مدیریت کارآمد و حفظ محیط زیست اشاره کرد.

یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق سالانه در آذربایجان‌غربی تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده این شرکت به ۲۸ خدمت رسیده است.

مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.