حجت الاسلام ناصر خدایاری شامگاه سه‌شنبه در جلسه مدیران ادارات زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان‌غربی افزود: از این تعداد فعالیتی که در سطح گسترده در استان مدیریت می شود، تنها یک مورد به تئاتر یا کنسرت مربوط است و فعالیت های بسیار زیاد دیگری باید در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری توسط کارکنان اداره ارشاد مورد بررسی و طرح ریزی قرار گیرد.

وی در خصوص سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه موسیقی کشور بیان کرد: تنها یک درصد موسیقی کشور را این نهاد تولید می کند و نهادهای دیگری از جمله صدا و سیما به مراتب نقش بیشتری در این حوزه دارند در حالی که بیشترین هجمه ها به این نهاد صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: از این یک درصد نیز تنها یک درصد دچار مساله است که بسیاری از منتقدان با بی انصافی، مشکلات حوزه موسیقی را به وزارتخانه و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت می دهند که این امر قابل قبول نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر ادامه داد: در این بخش، هر فردی ادعای تخصص و توانایی نقد دارد که این امر مشکلات زیادی را در عرصه اجرای برنامه های فرهنگی ایجاد می کند.

حجت الاسلام خدایاری از تلاش برای توجه متوازن به شهرستان های مختلف آذربایجان غربی در دوره مدیریتی جدید این اداره کل خبر داد و گفت: حضور چندین باره در شهرستان های مختلف استان از جمله شهرستان های محرومی نظیر تکاب و چالدران، تلاش برای استفاده از ظرفیت های زیرساختی و فرهنگی شهرستان ها و اهتمام به ارتباط گسترده با نهادهای فرهنگی دیگر در راستای اثرگذاری بیشتر در استان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می رود.

در این جلسه اعضای حاضر گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه کاری خود پرداختند.

ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کتابخانه های عمومی، حج و زیارت و خبرگزاری جمهوری اسلامی، ادارات زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.