محمد محمدپور روز چهارشنبه در نشست کمیته فرهنگی مجمع مشورتی استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برای رسیدن به حداقل استانداردها نیازمند ۳۵ برابرِ فضاهای موجود هستیم.

وی اضافه کرد: نسبت به جمعیت و مطالبه های روزافزون، در حوزه‌های زیربنایی فرهنگ و هنر، با فقر فزآینده مواجه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با ذکر مثالی از وضعیت زیرساخت‌های حوزه‌ تئاتر،  خاطرنشان کرد: تعداد کل سالن‌های تئاتر استان در اختیار اداره‌کل ۳۰ سالن است که از این تعداد، چهار یا پنج سالن تقریبا استاندارد هستند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای تولید تئاتر در استان به شدت در حال افزایش است، ادامه داد: سال گذشته ظرفیت ۶هزار اجرا را در استان ‌داشتیم اما این تعداد تقاضا، پس از تقطیع و سهم بندی، در نهایت به ۲۰۶۹ اجرای عمومی در استان رسیید.

محمدپور به سایر پروژه‌های فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: با وجود پیگیری‌های زیاد، به جز مجتمع‌های فرهنگی در شهرستان‌های هوارند، کلیبر و خداآفرین، نتوانسته‌ایم پروژه جدیدی را تعریف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مقبره‌الشعرا مبتلا به طول زمان شده‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: «تالار شهر» که در زمان اجرا، حدود ۴.۵میلیارد تومان هزینه صرف آن شده هم مبتلا به طول زمان شده‌است.

محمدپور اعلام کرد: پروژه «موزه هنرهای معاصر» با گذشت ۱۰ سال و با وجود صرف هزینه ۴.۵میلیارد تومان، تنها ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: پروژه‌های زیرساختی حوزه فرهنگ در استان، در حال استهلاک است و منابع حوزه تملک ناچیز است.

محمدپور خاطرنشان کرد: در کنار نگرانی‌ها و فرصت‌سوزی‌ها، امیدهایی نیز در حوزه فرهنگ و هنر داریم و در شاخص‌های مختلف کتاب، مطبوعات، تئاتر، سینما موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر حوزه‌های تحت ماموریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رشدهای ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته در استان داشته‌ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشادی اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سیاست دولت در بحث واگذاری، کمک موثری به بهسازی فضای فرهنگی و هنری استان کرده‌است، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به لحاظ واگذاری اماکن به انجمن‌ها، سمن‌ها و موسسه های فرهنگی، بالاترین جایگاه کشوری را در اختیار دارد.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.