حسینعلی امیری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بوکان با بیان اینکه اروپایی‌ها تعهداتی در قبال برجام دارند، اظهار داشت: برنامه‌های راهبردی ایران همه بهانه‌ها را از طرف‌های متعهد گرفته است و قاعدتا آنان باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: بعد از عمل به برنامه‌های راهبردی از سوی کشورمان، ایران سیاست عمل در برابر عمل که یک سیاست مهم در عرصه بین‌الملل به شمار می‌رود را اجرا خواهد کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی گام‌های اول و دوم خود را اجرایی کرد و امیدوار هستیم که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند که نیاز به اجرای گام‌های بعدی وجود نداشته باشد.

امیری ادامه داد: برجام ثابت کرد در تعهد به عهد، ایرانیان سرآمد جهان هستند و این امر امروز جایگاه ایران و آمریکا در دنیا را تغییر داده است و این امر بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: آمریکا تلاش می‌کند با تحریم‌های همه‌جانبه و کاملا ظالمانه اقتصاد ما را هدف قرار دهد اما امروز جای ما با آمریکای سال ۱۳۹۲ عوض شده است.

امیری تاکید کرد: در آن زمان اجماع جهانی علیه کشور ما بود ولی امروز خبری از ایران‌هراسی نیست و رهبران کشورهای بزرگ دنیا خواهان ایجاد روابط دوجانبه با کشور ما هستند که همگی نشان‌دهنده تاثیر برجام در عرصه بین‌المللی است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری به منظور بهره‌برداری از چند طرح عمرانی به آذربایجان‌غربی سفر کرده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.