شهردار بوکان روز شنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح که استاندار آذربایجان‌غربی و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور داشتند، گفت: برای اجرای این طرح ۲۱۰ میلیارد ریال هرینه شده و به طول ۸۵۰ متر و عرض ۱۸ متر در ۲ باند ۷.۵ متری با تعداد ۳۲۰ عدد شمع به عمق ۱۲ متر احداث شده است.

بابک رستم‌پور ادامه داد: این روگذر دارای ۹ دهنه ۵۰ متری است که عرض فلزی آن ۲۱۲ متر بوده و نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک شهری خواهد شد.

همچنین به همین مناسبت عملیات اجرایی طرح جامع تامین آب شرب مجتمع ۱۶۵ روستایی بوکان نیز که بزرگترین طرح عمران روستایی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری در روستای «ساریقامیش بهی» شروع شد.

مدیرعامل آبفای روستایی آذربایجان‌غربی نیز در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: برای اجرای این پروژه ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

علیرضا رضوی با بیان اینکه با اجرای این طرح ۹۷ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب کافی و سالم بهره‌مند خواهند شد، ادامه داد: با اتمام این پروژه چهار هزار و ۴۲۷ خانوار که جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۹۴ نفر را شامل می‌شود از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: با افتتاح این طرح ۹۹ حلقه چاه و برق آنها و ۳۷ ایستگاه پمپاژ از مدار خارج خواهد شد.

مدیرعامل آبفای روستایی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای انتقال این آب از ۲ ایستگاه پمپاژ به صورت ثقلی استفاده خواهد شد که تا فاصله ۳۵ کیلومتر می‌تواند علاوه بر تامین آب شرب روستاهای بوکان آب شرب برخی روستاهای مهاباد را نیز تامین کند.

با حضور معاون رییس جمهوری همچنین سیلوی مکانیزه ۷۰ هزار تنی این شهرستان نیز به بهره‌برداری رسید.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۸۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.