عین الله شریف پور روز پنجشنبه در گفت و‌ گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه مدیریت بحران آذربایجان غربی از اعتبار ماده 10 و 12 ویژه این بخش بهره مند نبود، ولی در پیشگیری از خطرات سیل گام های قابل تقدیری برداشته شد.
وی لایروبی مناسب مسیل ها و رودخانه های آذربایجان غربی را از جمله عوامل مهم پیشگیری از بروز مشکل در بحران اخیر دانست و اضافه کرد: در کنار اجرای این طرح مهم، آب ورودی و خروجی سدها به خوبی کنترل شد تا حادثه غیرمترقبه ای در بارش های سیل آسا روی ندهد.
وی بیان کرد: برنامه ریزی خوبی نیز در راستای ادامه لایروبی مسیرهای رودخانه ای در آذربایجان غربی انجام شده که با توجه به شرایط اقلیمی بخش قابل توجهی از استان، این امر در اولویت طرح های مدیریت بحران قرار دارد.
نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کوهستانی بودن آذربایجان غربی اظهار داشت: اجرای طرح های آبخیزداری در راستای کاهش مخاطرات ناشی از بارش های بهاری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و‌ حتی طرح های آبخیزداری از بین رفته هم باید دوباره احیا شود.
شریف پور افزود: مردم و‌ دامداران هم در حفظ پوشش گیاهی تلاش کرده و به این مهم توجه داشته باشند که پوشش گیاهی به ویژه در مناطق کوهپایه ای، در جذب آب های سطحی نقش موثری دارد.
به گزارش ایرنا، بارش های اخیر دراستان های مختلف کشور از جمله گلستان، لرستان و‌ خوزستان خسارات زیادی به بار آورد.
مدیریت بحران آذربایجان غربی همزمان با وقوع سیل در این استان ها تمهیدات لازم را برای جلوگیری از حوادث ناشی از سیل اتخاذ کرد که قدردانی رییس جمهوری را در پی داشت.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.