به گزارش ایرنا در بیانیه «محمدمهدی شهریاری» که نسخه‌ای از آن شامگاه چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: متاسفانه طی روزهای گذشته شایعه‌ای در استان مطرح شد که اینجانب زمین‌های شهر ارومیه را به یک کُرد عراقی فروخته‌ام؛ این در حالی است که با کمی تحقیق و بررسی ردپای پخش‌کنندگان این شایعه به وضوح مشخص می‌شود که سر در آخور چه کسانی دارند! همان‌هایی که رفتار و شعارهایشان علیه تمامیت و وحدت ارضی کشور است و سال هاست ثروت کشور و استان را برای سرمایه‌گذاری بیرون از مرزهای کشور هدایت می‌کنند، امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند؛ همان‌هایی که هر روز سر در آخور دشمنان این کشور دارند و با پخش اخبار دروغ از شبکه‌های تلویزیونی معاند و کانال‌های شناسنامه‌دار ضدانقلاب فضاسازی‌های خاصی را مدیریت می‌کنند تا به سیاست‌های ضد فساد و ضد مافیایی نظام و دولت آسیب وارد کنند اما بدانند که مردم شریف این خطه به پشت پرده این فضاسازی‌های عوامل بیگانه و مزدور آگاه هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینجانب هیچ اطلاعی از این موضوع که به‌نوعی جذب سرمایه خارجی است، ندارم و اگر توافقی انجام گرفته است باید اعضای محترم شورای شهر ارومیه در اسرع وقت جهت تنویر افکار عمومی، مردم شریف استان را در جریان امور قرار دهند تا از سوء استفاده باندهای پشت پرده جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: متاسفانه در پشت صحنه بسیاری از این جوسازی‌های ماه‌های اخیر افراد، جریان‌ها و باندهایی هستند که سالانه به غارت صدها میلیارد از درآمدها اقدام کرده بودند که با پیگیری قوه قضاییه و شرایط جدید مبارزه با فساد به مجازات خواهند رسید و مطمئنم مردم عزیز استان این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: البته در این بین مطبوعات و خبرنگاران صادق می‌توانند جهت آگاهی بیشتر مردم با شناسایی جریان‌هایی که مانع توسعه استان می‌شوند، پیش قدم شده و مطالبه‌گر درآمدهای غارت شده سوخت و معابر کوله‌بری و... از مسئولان شوند؛ نکته‌ای که بارها در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مختلف اینجانب بر آن تاکید شده است.

شهریاری با تاکید بر اینکه عوامل غارتگر که پشت پرده بسیاری از جوسازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها در استان هستند نمی‌توانند برای جلوگیری از فضای پیگیری پرونده‌های اقتصادی خود فضای استان را به انحراف ببرند، بیان کرده است: اینجانب بر همان عهدی که از ابتدا با مردم بسته‌ام، وظیفه دارم که پیگیر حقوق آنان باشم و پرونده سوء استفاده‌کنندگانی که منابع استان را به غارت برده‌اند را از طریق قوه قضاییه پیگیری کرده و می‌کنم و این روند به حول و قوه الهی ادامه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی آورده است: حتی نزدیک ترین افراد به من هم اگر در خصوص پرونده‌های اقتصادی متهم باشند، در صورت ارتکاب به سوء استفاده باید به مجازات برسند.
در روزهای اخیر برخی اخبار و شایعات در فضای مجازی از فروش زمینی در کنار بازار قدیمی ارومیه به سرمایه‌گذار عراقی خبر دادند که شهردار، عضو شورای شهر و استاندار آذربایجان‌غربی تاکنون به این امر واکنش نشان داده‌اند.

۸۱۳۷/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.