جمشید انصاری روز پنجشنبه در شورای اداری آذربایجان‌غربی که برای تجلیل از دستگاه‌های اجرایی در قالب جشنواره شهید رجایی برگزار شد، افزود: گستردگی نظام اداری در کشور به‌گونه‌ای است که در سال‌های آینده، همه درآمدهای کشور به هزینه‌های جاری آن اختصاص خواهد یافت و اعتباری برای طرح‌های عمرانی باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: باید در این مسیر به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم که این امر می‌تواند در قطع ارتباط مردم با کارکنان سازمان در راستای کاهش بروز مفاسد، ایجاد حقوق برابر برای مردم، کاهش هزینه‌های خدمات اداری و سرعت بیشتر در انجام خدمات به ارباب رجوع بسیار موثر است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن باید به سمت بهبود فرهنگ سازمانی نیز حرکت کنیم که در این بخش نیز دولت، ۲۰ مولفه عمومی از جمله انضباط اداری، وجدان کاری و حفظ بیت‌المال را طراحی کرده‌است.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به ابراز رضایت مقام معظم رهبری از فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط دولت در بخش رونق تولید ادامه داد: علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی نیز باید در این راستا با جدیت بیشتر وارد کارزار شود و در رفتارهای خود برای توسعه سرمایه‌گذاری تغییر ایجاد کند.

انصاری گفت: لزوم تعیین قیمت تضمینی و حمایتی برای کالاهای مختلف به‌ویژه در بخش کشاورزی از جمله خواسته‌هایی است که نباید در همه کالاها مطالبه شود و باید زمینه فروش بر اساس عرضه و تقاضا را نیز فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه  تفویض اختیار به مدیران استانی باید از طریق تصویب قانون مطالبه شود، افزود: هر قدر مسوولان و مدیران استانی اختیار بیشتری داشته باشند، موجب سرعت و سهولت در کارها می‌شود ولی باید ساز و کار آن نیز به شکل قانونی مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز رضایت از جایگاه پانزدهمی آذربایجان‌غربی در بین ۳۱ استان کشور در حوزه رعایت حقوق شهروندی بیان کرد: کسب امتیاز بالاتر از متوسط کشوری در این بخش و همچنین قرار گرفتن در گروه نخست استان‌های کشور در بخش رضایت‌مندی مراجعان نشان‌دهنده موفقیت نظام اداری در این استان است.

در این آیین از نهادهای موفق در حوزه‌های مختلف اداری با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شدند.

۲۰۹۳/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.