رضا نقی‌زاده روز یکشنبه در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مستقل آذربایجان‌غربی برگزار شد، افزود: این انجمن یک نهاد مدنی و قانونی است و می‌تواند با قدرت به رسالت خود در جامعه ایفای نقش کند.
وی با بیان اینکه این تشکل می‌تواند حقوق صنفی افراد مربوط به حوزه خود را احیا کرده و مشکلات قشر فرهیخته خبرنگار را حل و فصل کند اظهار داشت: انجمن صنفی کارگری روزنامه‌نگاران مستقل می تواند به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسوولان بوده و حل مشکلات جامعه را از مسؤولان مطالبه کند.
وی اضافه کرد: این انجمن از ٩ نفر عضو هیات مدیره از جمله رئیس، نایب رئیس، دبیر، خزانه‌دار، عضو اصلی و علی‌البدل و بازرس اصلی و علی‌البدل تشکیل شده است.
دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مستقل آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: این انجمن در حال حاضر ٧٠ نفر عضو دارد و ٣٠ نفر از روزنامه‌نگاران این استان نیز درخواست عضویت به این انجمن را ارایه داده‌اند.
هدایت رودینی ادامه داد: تمامی خبرنگاران می‌توانند با پرداخت حق عضویت اولیه ٣٠ هزار تومان و حق عضویت سالانه ٢٠ هزار تومان در این انجمن عضو شده و محدودیتی برای این امر وجود دارد.
رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مستقل آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: پیگیری مطالبات و مشکلات صنف خبرنگاران و حل مسائل این قشر در اولویت فعالیت‌های این انجمن است.
علی صحرانورد ادامه داد: این انجمن با آمادگی کامل می‌تواند با خانه مطبوعات همکاری و همفکری داشته باشد تا مشکلات خبرنگاران آذربایجان‌غربی حل و فصل شود.
در ادامه این جلسه اعتبارنامه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مستقل آذربایجان‌غربی به اعضای هیات مدیره این انجمن تحویل داده شد.

هم اکنون به غیر از این انجمن، خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این استان فعال است.

خانه مطبوعات نهاد رسمی خبرنگاران، مدیران مسئول نشریات محلی، سرپرستی روزنامه های سراسری و نمایندگی خبرگزاری‌ها در استان‌هاست که به موجب اساسنامه خانه مطبوعات اهدافی همچون بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی حرفه ای اصحاب جراید و شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار و اندیشه، تجارب و اراده جمعی فعالان عرصه رسانه را پیگیری می‌کند.

هم‌اکنون ۳۵۰ خبرنگار در خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب استان فعالیت دارند، که ۵۰ درصد آنان از بیمه خبرنگاران استفاده می‌کنند.

۱۷۴ نشریه مکتوب و پایگاه خبری نیز در استان مجوز فعالیت دارد که از این تعداد ۱۲۰ نشریه به صورت مکتوب و ۵۴ پایگاه خبری به صورت الکترونیکی فعالیت می‌کنند که بخش زیادی از آن‌ها در مرکز استان متمرکز شده است.

۹‪۹‪۱۸‪/۶۱۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.