حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام قیام امام حسین (ع) رهایی از ظلم و ایستادگی در برابر ظالم است و این پیام در دنیای امروز می‌تواند الگویی برای ملت‌های ستمدیده و اسیر در چنگال ستمگران باشد.

وی اظهارداشت: مخاطب پیام قیام امام حسین (ع) تمامی بشریت است و تمامی انسان‌ها اعم از مسلمان و غیرمسلمان وظیفه دارند به قیام علیه زورگویان بپیوندند.

وی ادامه داد: قیام عاشورا را نمی‌توان با واژه‌هایی چون حادثه، واقعه و رویداد تعبیر کرد بلکه قیام عاشورا یک جریان سازی باقی و جاودانه است که با گذشت قرن ها همچنان ماندگار مانده و هر روز و هر ساعت تازه‌تر از پیش می‌شود.

وی افزود: این جریان سازی همچنین پیام ظلم ستیزی سرور آزادگان جهان را به نسل امروز و نسل‌های آینده انتقال می‌دهد.

حجت‌الاسلام خدایاری به رمز ماندگاری قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: سرور آزادگان جهان برای احیای دین اسلام و پیاده کردن دستورات الهی به قیام برخاست و همین هدف متعالی باعث شد این قیام بعد از ۱۴ قرن تبدیل به الگوی مبارزه ملت‌های مظلوم جهان شود.

 وی به دور بودن عزاداری‌های حسینی از بدعت‌ها تاکید کرد و گفت: امام راحل (ره) نیز همواره بر سنتی برگزاری شدن عزاداری‌های حسینی تاکید داشته‌اند، از اینرو عاشقان عصمت و طهارت(ع) و هیئت‌های عزاداری با تاسی جستن از رفتارهای امام حسین (ع) از بدعت و خرافه در عزاداری‌ها باید دوری جسته و اجازه ندهند فرهنگ عاشورا از مسیر درست خود منحرف شود.

وی اظهارداشت: مبارزه با بدعت‌ها و تحریف‌ها از اهداف بزرگ قیام امام حسین (ع) است بنابراین نباید عزادارهای حسینی آغشته به بدعت شود و پیام این قیام را خدشه‌دار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعمق و مطالعه در خصوص قیام عاشورا را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانسته و افزود: داشتن معرفت کافی و آگاهی کامل از تاریخ کربلا باعث می‌شود تا نهضت کربلا به شکل شفافی مطرح شده و از انحراف در امان بماند.
وی توجه به درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را ضروری خواند و گفت: باید به این مهم واقف باشیم که قیام کربلا، اعتراض علیه ظلم، قدرت‌طلبی و زورگویی بود بنابراین تلاش شود فلسفه قیام کربلا درست تبیین شده و در گرد و غبار ناآگاهی‌ها گم نشود.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های حسینی توسط دشمنان دین و قرآن رصد می‌شود گفت: نباید اجازه بدهیم بدعت‌ها و انحرف‌ها تصویری نادرست از مسلمانان و عزاداری‌های حسینی به دنیا نشان دهد.

محرم یا محرم‌الحرام نخستین ماه از ماه‌های دوازده‌گانه قمری و از ماه‌های حرام است؛ این ماه پس از اسلام به دلیل نخستین ماه حرام، محرم نامگذاری شد؛ از مهم‌ترین حوادث و رویدادهای این ماه، شهادت امام حسین (ع) در واقعه خونین و بزرگ قیام تاسوعا و عاشورا و اسارت خاندان امام حسین (ع) در کوفه و شام است.

هر ساله ملت‌های مسلمان در قالب دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی، شبیه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در این ایام به سوگ سرور آزادگان جهان می‌نشینند.

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.