محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 200 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش های مختلف آذربایجان غربی صورت گرفته است.

وی با اشاره به روند رو به رشد صادرات در آذربایجان غربی اظهار داشت: در سال 1396 میزان صادرات استان 460 میلیون دلار بود  که این رقم در سال گذشته با شتابی قابل توجه به بیش از یک میلیارد و 420 میلیون دلار رسید و در پنج ماه نخست امسال نیز 770 میلیون دلار ثبت شده است.

وی به بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: در فصل پاییز و زمستان سال گذشته، این استان رتبه دوم کشور را در شاخص های فضای کسب کار به خود اختصاص داده بود و در بهار امسال نیز در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی به شرایط ویژه و ظرفیت های آذربایجان غربی پرداخت و اضافه کرد: ظرفیت ها و قابلیت های استان در حوزه های مختلف موجب شده سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه مند سرمایه گذاری در استان شوند و این روند موجب ایجاد اشتغال و بهبود شرایط معیشتی مردم خواهد شد.

شهریاری ادامه داد: به دنبال ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری در استان هستیم و به عنوان مثال با شناسایی و کشف معادن جدید در استان در فلزات گران بها، سرمایه گذاران جدید در این حوزه فعال خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه افتتاح طرح های عمرانی متعدد طی هفته دولت در آذربایجان غربی بیان کرد: امسال برنامه های هفته دولت در کشور در شرایطی برگزار شد که کم سابقه ترین فشارهای سیاسی توسط دشمنان بر دولت وارد شد تا ایران را پای مذاکره بکشانند.

وی گفت: آمریکایی‌ها و هم پیمانانش تلاش می کنند با فشارهای اقتصادی به کشور میان مردم و دولت شکاف ایجاد کنند و این درحالی است که مردم ایران اسلامی با درک شرایط کشور و حمایت از دولت توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از برخی جریان ها و افراد تندرو در کشور افزود: در شرایط حساس و ویژه کنونی کشور، برخی افراد تندرو همسو با دشمنان برای بی اعتبار کردن دولت در افکار عمومی تلاش می کنند.

وی به تشریح شرایط کشور پیش از امضای برجام و شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در کشور و اتفاقات رخ داده بعد از امضای برجام پرداخت و اضافه کرد: بعد از برجام 6 قطعنامه علیه برنامه های هسته ای ایران در قالب یک قطعنامه توسط سازمان ملل لغو شد و برنامه های اقتصادی کشور در حال بهبودی بود که رییس جمهوری آمریکا اقدام به خروج از برجام و تحریم های همه جانبه علیه کشورمان کرد.

شهریاری ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام و ایجاد آشفتگی اقتصادی در کشور بسیاری از دشمنان نظام در این فکر بودند که حیات انقلاب اسلامی رو به پایان است و به‌زودی شاهد سقوط نظام اسلامی ایران خواهند بود ولی دولت با حمایت ویژه مقام معظم رهبری و کمک مردم توانست بر مشکلات فایق آید و با بهبود شرایط اقتصادی کشور، تورم را نیز کنترل کند.

وی مدیران دستگاه های اجرایی استان را به حضور فعال در کارگروه ها و جلسات، همکاری برای برگزاری باشکوه انتخابات، حضوری موثر در شهرستانها برای حل مشکلات مردم ، همکاری با ستاد بزرگداشت اربعین حسینی و کمک به آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سالتحصیلی جدید توصیه کرد.

2093

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.