به گزارش ایرنا هوشنگ عطاپور روز پنجشنبه در نشست مشترک مدیران روابط عمومی های فرمانداری ها و خبرنگاران و رابطان خبر ایرنا در آذربایجان غربی افزود: رفاه و تامین اجتماعی و صیانت از حقوق اقوام نیز به عنوان اولویت های بعدی استان برای تحقق حقوق شهروندی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی مهمترین رکن اجرای طرح های تحقق حقوق شهروندی در کشور و آذربایجان غربی است و رسانه ها باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اظهار کرد: تلاش اصحاب رسانه در این خصوص از مهمترین مواردی است که می تواند در آشنا کردن بیشتر مردم با موضوع حقوق شهروندی تاثیر بگذارد که در این خصوص همراهی مدیران روابط عمومی و رسانه ها و به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی بسیار موثر به نظر می رسد.
وی ادامه داد: تبدیل حقوق شهروندی به گفتمان ملی اولویت نخست ما در این بخش است و لازمه این امر، آگاهی شهروندان، مدیران، مسئولان دستگاه های اجرایی نسبت به حقوق شهروندی است.
وی بیان کرد: انتشار منشور حقوق شهروندی از شعارهای دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بود که با تلاش شخص رئیس جمهوری و همراهی کارشناسان و صاحب نظران در آذرماه سال گذشته رونمایی شد.
وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) صاحب نخستین رساله حقوق شهروندی در دین مبین اسلام است، اضافه کرد: رساله حقوق آن حضرت در 40 بند حق افراد مختلف را در جامعه اسلامی تبیین کرده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: مردم از نظام اداری ما ناراضی هستند و از سال 82 تا 92 طبق ارزیابی های صورت گرفته با تنزل در این زمینه روبرو بودیم به طوری که مردم اعتماد خود را به دستگاه های اجرایی در این بازه زمانی از دست داده اند و باید در راستای بهبود این روند اقدامات جدی صورت گیرد.
عطاپور، رصد آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از مهمترین وظایف روابط عمومی فرمانداری ها و رسانه های جمعی عنوان کرد و افزود: شکایت ها و نارضایتی های موجود باید به گوش مسئولان برسد تا بتوانند در راستای رفع آنها تلاش کنند.
وی تاکید کرد: رسانه ها باید در راستای اطلاع رسانی در جامعه بکوشند و از تلاش برای تشویش اذهان عمومی پرهیز کنند.
مشاور سیاسی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه روابط عمومی ادارات و فرمانداری ها در کنار خبرگزاری ایرنا قابلیت های ارتباطی مجموعه دولت با مردم به شمار می رود، گفت: عملکرد دولت باید به صورت واقعی به مردم ارائه شود و با توجه به عملکرد قابل توجه دولت در حوزه های مختلف، نیازی به اطلاع رسانی غیرواقعی در این بخش وجود ندارد.
وی بر دفاع از عملکرد قابل توجه دولت در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تاکید کرد و افزود: برجام از جمله اقدامات شاخص دولت یازدهم به شمار می رود که سایه جنگ را از کشور برداشت.
وی اضافه کرد: تعامل سازنده با دنیا و رفع چالش های ارتباطی با کشورها، برداشته شدن تحریم ها، تبدیل رشد منفی به بیش از پنج درصد در دولت یازدهم و داشتن بیشترین رشد اقتصادی در سال 2016 در دنیا، احیای دریاچه ارومیه، تک رقمی کردن تورم، توسعه آزادی بیان و حقوق شهروندی، احیای سازمان های مردم نهاد و توسعه فعالیت این بخش و اجرای طرح حمایتی از شرکت های دانش بنیان از جمله اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید بوده است.
وی اظهار کرد: با سیاست های عاقلانه دولت تدبیر و امید در بخش های زیادی اعتماد از دست رفته از ایران در دنیا برگردانده شد که این امر باید بیشتر مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
در این نشست همچنین شفیع بهرامیان از اساتید برجسته علوم ارتباطات اجتماعی در شمال غرب کشور در خصوص روزنامه نگاری توسعه مطالبی را ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، منشور حقوق شهروندی آذرماه سال گذشته توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.