محمود زمانی روز پنجشنبه در جریان بازدید از آسفالت‌ریزی این محور و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محور با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی آسفالت می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی محورهای مواصلاتی تکاب به طور جدی پیگیری می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون در ۶ محور این شهرستان عملیات جاده‌ای در حال اجراست.

وی اظهار داشت: با اتمام عملیات ساماندهی و آسفالت‌ریزی محورهای مواصلاتی تکاب وضعیت راه‌های دسترسی این شهرستان بهبود پیدا می‌کند.

«زمانی» با بیان اینکه وضعیت نامناسب جاده‌ه‌ای از مهمترین دغدغه‌های شهروندان است، ادامه داد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبارات مناسبی برای اجرای طرح‌های جاده‌ای اختصاص یافته و استاندار آذربایجان‌غربی نیز نگاه ویژه‌ای به توسعه محورهای مواصلاتی تکاب دارد.

وی گفت: طی هفته دولت امسال آسفالت هفت کیلومتر از محورهای روستایی و ۶ هزار مترمربع از معابر عمومی داخل روستاها مورد بهره‌برداری قرار گرفت که موجب بهره‌مندی ساکنان ۱۵ روستای منطقه از زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و از شهرهای کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود که از کمبود زیرساخت‌های ارتباطی و بهداشتی رنج می‌برد.

این شهرستان با ۱۰۲ روستا و ۲ بخش مرکزی و تخت سلیمان دارای ۴۸۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی است و با هرکدام از شهرهای بیجار در استان کردستان و شاهین‌دژ در استان آذربایجان‌غربی ۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

تکاب در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی قرار داشته و با مرکز استان ۳۰۹ کیلومتر فاصله دارد.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.