حجت‌الاسلام اباذر بیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همایش شیرخوارگان حسینی که به همت مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در نخستین جمعه ماه محرم هر سال برگزار می‌شود، یکی از آیین‌های پرمخاطب در این ایام است، به همین علت، برای بهره‌بردن مردم از فیوضات معنوی این آیین، کانون‌های فرهنگی هنری نیز میزبان آن خواهند بود.

وی همچنین از برگزاری تئاتر تعزیه «لای‌لای گوزومون نوری» /نور چشمانم لای‌لای/ همزمان با دهه نخست ماه محرم در ارومیه خبر داد و اضافه کرد: این تئاتر با همکاری کانون «شفیعه محشر» از پانزدهم تا نوزدهم شهریورماه جاری در مجتمع فرهنگی‌ هنری ارشاد ارومیه روی‌صحنه می‌رود.

وی بیان کرد: برپایی مسابقه عکس‌های عاشورایی و ایستگاه‌های صلواتی در کانون‌های مساجد استان، برپایی جلسات سخنرانی طی دهه اول محرم در ۳۰۰ کانون استان و قرائت زیارت عاشورا به مدت ۴۰ روز از عاشورای حسینی تا اربعین در ۴۰ کانون استان از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد در آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود.

مسوول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در دهه نخست ماه محرم امسال، ویژه ‌برنامه اردوی آموزشی فرهنگی مدیران کانون‌های استان با گرامیداشت حماسه حسینی و فضاسازی مناسبتی محرم با همکاری اعضای کانون‌ها در مساجد و هیات‌های عزاداری برگزار شده‌ است.

آیین‌های دهه نخست محرم از ابتدای هفته جاری آغاز شده و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می‌رسد.

همایش شیرخوارگان حسینی، آیین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند؛ این مراسم در صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان گهواره نمادین حضرت علی‌اصغر(ع) را در مجلس می‌گردانند. 

این همایش بزرگ امسال همزمان با نخستین جمعه ماه محرم از سوی مجمع جهانی علی اصغر (ع) در ۷۰ نقطه آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.