ابراهیم اصغرنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، حفاظت از محیط زیست، حفظ بهداشت عمومی و استفاده از پساب تصفیه ‌شده برای استفاده در مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز و کشاورزی از مهم‌ترین تاثیرات نصب انشعابات فاضلاب در مناطق کم‌برخوردار شهر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۶ درصد جمعیت شهر خوی زیر پوشش شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هستند و افزایش چتر پوشش شبکه فاضلاب با وجود زیرساخت‌های مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

 وی مشکل آبفای خوی را وصل نکرد انشعابات فاضلاب در مسیرهایی که شبکه جمع‌آوری فاضلاب وجود دارد، عنوان کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از مشترکان، انشعاب‌های فاضلاب خود را به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل نکرده‌اند.

اصغرنژاد از همه مشترکان درخواست کرد با مراجعه به واحد خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب خوی نسبت به نصب انشعاب فاضلاب اقدام کنند و سهم اثرگذاری را در راستای حفظ محیط زیست، کاهش در مصرف آب‌شرب و کاهش هزینه‌های تصفیه آب داشته باشند.

  معاون بهره برداری و توسعه آبفا خوی به تعریفی که از آب خاکستری می‌شود، اشاره و اضافه کرد: آب حاصل از شست‌وشوی ظروف و استحمام به عنوان آب خاکستری اطلاق می‌شود که با بازچرخانی این آب می‌توانیم آب حاصله را در بخش آبیاری فضای سبز و درختان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با این روش حدود ۴۰ درصد در مصرف آب‌شرب سالم و بهداشتی خوی صرفه‌جویی می‌شود و مردم باید با توجه به کمبود منابع آبی، این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

«اصغرنژاد» به نصب انشعاب فاضلاب مدرسه نرگس خوی نیز اشاره کرد و افزود: به علت وجود مشکلات متعدد نصب انشعاب فاضلاب این مدرسه مقدور نبود که با درخواست آموزش و پرورش و مساعدت آبفا قبل از شروع سال تحصیلی جدید نسبت به نصب انشعاب فاضلاب مذکور اقدام گردید تا دانش‌آموزان در زمان تحصیل با مشکل بهداشتی مواجه نگردند.

به گزارش ایرنا ۳۹ هزار و ۸۵۴ انشعاب فاضلاب شهری در خوی وجود دارد و طول شبکه فاضلاب در این شهرستان ۳۱۷ هزار و ۸۶۲ متر است؛ خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.