فرماندار شاهین‌دژ روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح‌های بخش کشاورزی شامل ۱۶ طرح آبیاری خرده‌مالکی در روستاهای «افشار»، «قزلقبر»، «ینگ ارخ»، «ینگی‌آباد» و «گوزلبلاغ» به مساحت ۳۰۰ هکتار و سرمایه‌گذاری پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال  است که از این مقدار ۸۵ درصد با استفاده از تسهیلات بانکی و مابقی توسط مالکان تامین شده است.

ایوب آذین‌پور ادامه داد: با تغییر سامانه‌های آبیاری اراضی از سنتی به مدرن برای هر هکتار از اراضی به صورت میانگین بیش از سه هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی روستای «ینگجه» نیز در مساحتی به میزان ۳۰ هکتار با اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰ نفر و با بیش از ۲ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

فرماندار شاهین‌دژ بیان کرد: همچنین به همین مناسبت سایت گردشگری روستای «هاچه‌سو» در زمینی به مساحت ۷۴۰ مترمربع و با چهار میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید که با آغاز بکار آن برای ۶ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی میدان دواب شاهین‌دژ نیز افزود: اولین میدان دواب این شهرستان نیز در زمینی به مساحت چهار هکتار و با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال  کلنگ‌زنی شد که با تکمیل و افتتاح آن برای ۴۵ نفر فرصت اشتغال‌زایی فراهم خواهد شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۵۶ طرح عمرانی با هزینه ۱۹۵ میلیارد ریال در شاهین‌دژ به بهره‌برداری می‌رسد.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، ۲ دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و نیمی از جمعیت آن در ۱۵۲ روستا ساکن هستند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.