منصور جلایر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نزدیک بودن ایام بازگشایی مدارس و خرید لوازم تحریر لازم است والدین در خرید لوازم تحریر فرزندان خود به نکات بهداشتی و سلامت توجه کنند تا از بروز مشکلات جدی برای دانش آموزان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: باید نوشت افزاری انتخاب شود که متناسب با سن فرزند بوده و کیفیت مناسب داشته باشد.‏

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کودکان نسبت به بزرگسالان از پوست، ریه و ویژگی های فیزیکی حساس‌تری برخوردار هستند و توجه به سلامت و ‏ایمنی بدن آن ها، دارای اهمیت بسیار زیادی است، باید تدابیر لازم برای استفاده از لوازم تحریر سالم توسط والدین و نهادهای مسوول در این زمینه اندیشیده شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: در بازار متنوع نوشت افزار ، برخی از تولیدکنندگان دست به طراحی و تولید لوازم‌تحریر ‏مخصوص کودکان زده اند که باکیفیت بوده و از مواد اولیه بسیار خوب و با کیفیت ساخته شده است که باید از این لوازم استفاده شود.

جلایر گفت: در صورت استفاده از لوازم‌تحریر با کیفیت، در صورت لمس آن ها و یا تماس بدنه و جوهرشان با پوست بدن دانش آموزان، هیچ گونه ‏حساسیت و بیماری برای افراد به ویژه کودکان به وجود نمی‌آید و بوی تولید شده از جوهر و یا بوی لوازم استفاده شده در سایر محصولات، ریه ‏های آن ها را آزار نمی دهد.‏

وی افزود: در انتخاب وسایلی مانند پاک کن، مداد تراش و لوازمی که اندازه کوچک دارند، باید دقت بیشتری شود زیرا احتمال دارد توسط ‏کودکان بلعیده شوند.

از اواسط مردادماه جاری، بازارهای فروش لوازم تحریر در کشور و آذربایجان غربی بسیار داغ شده و والدین اقدام به خرید این لوازم برای دانش آموزان می کنند؛ البته با توجه به افزایش تقاضا، برخی افراد سودجو نیز اقدام به فروش اقلام بدون کیفیت می کنند که مشکلات زیادی را برای دانش آموزان به همراه دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.