رضا یوسفی رضایی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدیل قیمت گوشت مرغ در استان با توزیع مرغ منجمد ادامه دارد و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با تولیدکنندگان گوشت مرغ مبنی بر افزایش کشتار، تمهیدات لازم توسط مسئولان مربوطه در این زمینه اتخاذ شده‌است.

وی اضافه کرد: برای حمایت از تولید کنندگان گوشت مرغ استان، نهاده‌های طیور اعم از کنجاله سویا و ذرت به‌منظور افزایش جوجه‌ریزی و تداوم تولید بین مرغداری‌های استان توزیع شده و به میزان کافی در انبارهای سازمان موجود است و هیچ گونه مشکلی در خصوص تامین نهاده در استان وجود ندارد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: گوشت مرغ منجمد به قیمت مصوب تنظیم بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و گوشت مرغ گرم نیز به طور میانگین به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان در سطح بازار مصرف عرضه می‌شود.

در هفته اول مردادماه کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان روی داد که این امر موجب نگرانی مردم شد؛ این درحالی‌است که آذربایجان‌غربی خود دارای بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری اعم از مرغ اجداد، تخم‌گذار و گوشتی است.

علت این افزایش بی رویه قیمت مرغ نیز انتقال غیرقابل کنترل مرغ تولیدی در استان به آذربایجان‌شرقی اعلام شد.

آذربایجان غربی دارای سه میلیون و ۳۶۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر شامل ۶۲.۷ درصد در مناطق شهری ساکن هستن

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.