اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ادامه عبور امواج ناپایدار و ضعیف در منطقه است که برای شمال استان باعث افزایش پوشش ابر، رگبار باران پراکنده همراه با رعد و برق شده و در برخی مناطق مستعد نیز احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت این امواج کم دامنه در جنوب استان هم به صورت وزش باد به نسبت شدید خواهد بود، اظهار داشت: این ناپایداری هوا از اواخر وقت فردا /سه شنبه/ از منطقه آذربایجان‌غربی خارج و به دنبال آن هوای پایدار حاکم خواهد شد.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته تکاب با ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و چالدران با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوای ارومیه نیز بین ۱۸ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد و مهاباد بین ۱۹ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی واقع است و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش یافته و این افزایش دما تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه‌اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

۹۹۰۳/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.