اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد روند کاهش دما تا اواخر فردا در استان ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر روز شنبه میانگین دمای هوای این استان افزایش پیدا می‌کند.  

وی اضافه کرد: برای ۲ روز آینده نیز جوی به نسبت آرام و پایدار بر آسمان آذربایجان‌غربی حاکم خواهد بود و برای مرکز و جنوب استان هم وزش باد به نسبت شدید دور از انتظار نیست.

وی در خصوص دمای هوای استان در شبانه‌روز گذشته نیز افزود: در این مدت چالدران با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شد و دمای هوای ارومیه بین ۱۸ و ۲۸ درجه و مهاباد بین ۱۹ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی واقع است و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش یافته و این افزایش دما تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد.

آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی دارد و ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است که در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.