اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود جریان‌های شمالی در منطقه آذربایجان‌غربی و پایداری هوا در این مدت دمای هوای استان چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و پیش بینی می‌شود این روند تا اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: نقشه‌های هواشناسی نیز نشان از تداوم جوی آرام و پایدار در منطقه دارد که برای شمال استان در بعدازظهرها افزایش ابر و در جنوب استان وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته تکاب با دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر و بوکان با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود، اظهار داشت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۵ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۷ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به اوج رسیدن دمای هوای آذربایجان‌غربی در هفته گذشته و رسیدن دمای هوا در برخی نقاط به بالای ۴۱ درجه گفت: پنجم مرداد سال ۱۳۹۷ نیز دمای هوای استان به ۴۲.۶ درجه سانتی‌گراد رسید که در ۲۰ سال گذشته در استان بی‌سابقه بود.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلیمتر بارندگی واقع شده و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا اواخر شهریور تداوم خواهد داشت.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.