اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فعالیت این امواج در شبانه‌روز گذشته بیشترین بارش استان در چالدران به میزان ۱.۸ میلی‌متر ثبت و بارش‌ها در خوی ۶ دهم میلی‌متر و در ماکو نیز یک دهم میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این امواج ناپایدار بیشتر در بعدازظهرها خواهد بود، اضافه کرد: این امواج،  امروز نیز به فعالیت خود در شمال استان ادامه داده و از فردا به تدریج از منطقه ما خارج می‌شود و در این مدت دمای هوا ثابت بوده و به تدریج از روز چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا روندی افزایشی خواهد داشت.

وی گفت: در شبانه روز گذشته تکاب، اشنویه و چالدران با دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرها و پلدشت با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بودند و در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۸ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۷ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلیمتر بارندگی واقع شده و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا اواخر شهریور تداوم خواهد داشت.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.