مازیار غلامی ظهر شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به طور غالب پایدار در منطقه است و طی امروز گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: بتدریج از فردا با نفوذ و تقویت سامانه خنک و ناپایدار، شرایط برای افزایش ابر، کاهش نسبی دما، بارندگی و وزش باد، رعد و برق موقتی شدید (بویژه طی فردا عصر و شب) مهیاست.

غلامی با تصریح اینکه این شریط به تناوب تا اواسط هفته در منطقه تداوم دارد، افزود: ارتفاع موج دریا طی امروز بین ۲ / ۰ تا ۶ / ۰  متر، دمای آب ۲۹ درجه سلسیوس و برای شنا با احتیاط مناسب است.

وی آسمان امروز گیلان را صاف تا نیمه ابری، وزش باد، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را قسمتی ابری تا ابری، بتدریج وزش باد و بارندگی و رعد و برق موقتی شدید (بویژه طی فردا عصر و شب) پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را مربوط به بندرآستارا با ۳۰ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردا را مربوط به جیرنده و دیلمان با ۱۶ درجه سلسیوس عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان همچنین بیشینه دمای رشت طی امروز را ۲۰ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردای مرکز استان را ۲۱ درجه پیش بینی کرد.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.