تا ۳۱ شهریور عملیات نوسازی و بازسازی ۵ مدرسه خشتی و گلی استان به پایان می‌رسد و از ابتدای مهرماه هیچ مدرسه خشتی و گلی در آذربایجان‌غربی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، آیدین رحمانی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا ۳۱ شهریور عملیات نوسازی و بازسازی ۵ مدرسه خشتی و گلی استان به پایان می‌رسد و از ابتدای مهرماه هیچ مدرسه خشتی و گلی در آذربایجان‌غربی نخواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶۰ مدرسه با ۴۷۷ کلاس درس کانکسی در استان داریم که با برنامه ریزی های انجام شده برای سال های ۹۸ و ۹۹ تعداد۳۰۰ کلاس جمع آوری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای مدارس سبز در استان در دستور کار قرار گرفته،گفت: اولین مدرسه سبز با حمایت یک خیر بنام مهندس صدیقی در مهاباد در حال اجراست.

رحمانی  به وضعیت کلى کلاس‌هاى استان اشاره کرد و گفت: بیش از ٢٤ هزار کلاس درس دایر در استان وجود دارد که از این تعداد ٥ هزارو ٦٥٦ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازى و ٦ هزارو ٩٠ کلاس درس نیازمند مقاوم سازى هستند.

این مقام مسئول افزود: کوچکترین حادثه در مدارس،خط قرمز ما بوده و همه اهتمام و تلاش مجموعه اداره کل در راستاى فراهم سازى امنیت سازه اى و مقاوم سازى کلاس درس است لذا موضوع تأیید امنیت ساختمانى مدارس را با جدیت زیادى در حال پیگیری هستیم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: مجموع رقم ریالى جشنواره هاى خیرین مدرسه ساز استان از سوى مجمع خیرین ٧١٠ میلیارد ریال اعلام شده و همچنین در کنار این رقم تعهداتى نظیر ساخت بخش هایى از مدارس و اهداى زمین نیز از سوى خیرین تعهد شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در خصوص مدارس استان و اوضاع نامطلوب و افزایش سرانه آموزشی با اشاره به اجرای سند محرومیت زدایی تاکید کرد: متاسفانه در گذشته هدر رفت سرمایه زیادی انجام گرفته و در حال حاضر در برخی از مناطق یک مدرسه ۶ کلاسه فقط یک دانش آموز دارد!

آیدین رحمانی رضائیه افزود: با این حال امیدوارم با تلاش‌های انجام شده به روند خوشایندی در پروسه مدرسه سازی در استان برسیم ،همچنین۴۰۵ پروژه فعال با ۲۶۶۱ کلاسی درس در حال اجراست که با اتمام آنها طی ۱۸ ماه آینده میزان سرانه فضای آموزشی استان به نزدیک ۵ مترمربع خواهد رسید.

رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ کلاس با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیازمند مقاوم سازی و ۵۶۵۶ کلاس درس نیز با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیازمند تخریب و بازسازی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.