رضا حسینی روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد توسعه شهرستان تکاب افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و رییس جمهوری، ۳۱ شهرستان از هفت استان کشور به عنوان پایلوت توسعه و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده‌اند که شهرستان تکاب نیز جزء این شهرستان‌هاست.
وی ادامه داد: در همین راستا بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور، ستاد توسعه شهرستان تکاب در استان تشکیل و موضوع‌های مربوط به توسعه این شهرستان را پیگیری می‌کند.
وی اجرای سریع طرح‌های اقتصاد مقاومتی و ارتقای شاخص‌های توسعه شهرستان تکاب را از مهم‌ترین اهداف تشکیل ستاد توسعه این شهرستان عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: نهادسازی محلی با تشکیل صندوق اعتباری و تشکل های کارآفرینی، توانمندسازی منابع انسانی با اولویت بانوان و جوانان، عدالت قضایی و مشارکت مردم و تمرکززدایی و تسهیل گری دولتی، الزامات چهارگانه ای هستند که دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه های توسعه‌ای خود در شهرستان تکاب باید مدنظر داشته باشند.
حسینی تاکید کرد: استفاده از کمک‌های فنی و اعتباری جهت ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری، تشکیل صندوق‌های کارآفرینی در ۳۰ نقطه روستایی دارای پتانسیل تولید و تخصیص حداکثر درصد اعتبار به پروژه های مصوب و پیشران توسعه شهرستان از جمله برنامه‌هایی هستند که بر اساس دستورالعمل ابلاغی در تکاب اجرا خواهند شد.
در این جلسه وظایف دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی در ستاد توسعه شهرستان تکاب تبیین و بررسی شد.
۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.