رضا حسینی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان افزود: برخی از واحدهای تولیدی به صورت ناخواسته و به دلایل مختلف بویژه تحریم‌ها دچار رکود شده‌اند که تمامی تلاش ما برگشت این واحدها به چرخه تولید است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون برای ۵۷ واحد تولیدی استان توسط بانک‌ها عمیات اجرایی صادر شده و این واحدها به مالکیت بانک‌ها درآمده‌اند.
وی بیان کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقعیت مناسبی برای معرفی این واحدها به سرمایه‌گذاران است تا با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این واحدها نیز به چرخه تولید بازگردند.
وی گفت: این همایش برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و اقتصادی به عنوان یکی از مراکز مستعد اقتصادی کشور در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
«حسینی» با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های سرآمد کشور است ادامه داد: با برگزاری این همایش برای جذب سرمایه‌گذاران جدید داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف تلاش خواهد شد.
در این جلسه مسایل و مشکلات چهار واحد تولیدی راکد آذربایجان‌غربی مورد بررسی و راهکارهای احیای این واحدها ارایه شد.

۲ هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی وجود دارد که یکهزار و ۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه‌فعال است.

از کل واحدهای تولیدی صنعتی آذربایجان غربی نیز ۹۰۲ واحد راکد بود که با تلاش‌های انجام شده ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای رفع مشکلات بخش تولید و احیای آنها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی آثار ارزشمندی در پی داشته است اما مشارکت همگانی و تداوم این تلاش‌ها برای رسیدن به اقتصاد درون‌گرا و برون‌زای مورد انتظار رهبری ضروری است.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود و با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به مدار تولید آغاز شده است.

۹‪۹۱۸/۶۱۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.