فواد هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه عصر امروز پس از تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و برابر دستور ستاد بحران شهرستان، مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در حاشیه این سد بلافاصله ۲ تیم از آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره یک و چهار و همچنین تیم فرماندهی سازمان به محل اعزام شد.

وی ادامه داد:  این حادثه که از خارج محوطه سد «شهید کاظمی » شروع شده و به داخل محوطه آن نفوذ پیدا کرده بود گمان می‌رود به علت سهل‌انگاری افرادی در بیرون از محوطه در روشن کردن آتش باشد.

وی با بیان اینکه وزش باد باعث گسترش سریع حریق شد، اظهار کرد: متاسفانه به علت درختان زیاد محوطه از جمله درختان مثمر و غیرمثمر و درختان انگور خسارات زیادی از نظر پوشش‌های گیاهی و درختان آن محدوده وارد آمد.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت در دست بررسی است، افزود: ۲ دستگاه کامیون آبرسان آتش نشانی‌های روستای «رحیم‌خان» و «کلتپه قورمیش » از توابع بخش سیمینه نیز در این حادثه به کمک نیروهای اعزامی رفتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان اضافه کرد: در این عملیات  هشت آتش‌نشان این سازمان پس از پنج ساعت توانستند این حریق را خاموش کنند.

سد شهید کاظمی که بیشتر با نام سد بوکان شناخته شده است یکی از سدهای بزرگ ایران با هسته رسی است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان قرار دارد.

 از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴۳ فقره آتش‌سوزی در این شهرستان مهار شده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.