معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایش دما و باد گرم شهروندان از روشن کردن آتش در فضاهای غیرایمن خودداری کرده و به ایمنی اشیاء قرار داده شده در ارتفاع توجه کنند.
شهرام مومنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهروندان در این روزهای مستعد و خطر ساز برای آتش سوزی علفزارها، ضایعات و جنگل، از روشن کردن آتش به ویژه برای پاکسازی محوطه خانه ها خودداری کنند.
وی با اشاره به احتمال سقوط اشیاء از روی ساختمان های در حال احداث و یا گلدان های قرار داده شده بر روی ایوان اظهار کرد: به شهروندان توصیه می شود نسبت به ایمنی این گونه مصالح و اشیاء به ویژه داربست ها که در ارتفاعات قرار داده می شوند دقت داشته باشند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان داشت: در هفت ماه گذشته، یک هزار و ۱۷۶ آتش سوزی علفزارها با ۲۱۲ درصد افزایش نسبت به مشابه سال گذشته در این کلانشهر اتفاق افتاده است.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت، دارای 13 ایستگاه آتش نشانی و 327 نیرو است.
کلانشهر رشت، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
وزش باد گرم از صبح امروز (دوشنبه) در رشت آغاز شده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.