سرهنگ دوم اکبر نصرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای اخیر، فردی ناشناس در تماس تلفنی با مدیریت یکی از خبرگزاری‌های پر مخاطب استان پیشنهاد تبلیغ یک مورد نرم افزار اندرویدی با عنوان «ثبت نام سبد کالا» را در قبال پرداخت هزینه ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: مدیریت خبرگزاری نیز بدون احراز هویت متقاضی و توجه به آسیب‌های احتمالی و جعلی بودن نرم افزار، آن را در خروجی رسانه خبری خود بارگذاری کرده است.

وی بیان کرد: مخاطبان رسانه نیز با توجه به اعتماد و اعتبار آن، اقدام به دانلود برنامه جعلی بارگذاری شده و ورود اطلاعات هویتی و بانکی خود کردند که بعد از مدت زمان کوتاهی متوجه برداشت از حساب بانکی خود می‌شوند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست با توجه به احتمال تبلیغ موارد مشابه در شبکه‌های اجتماعی و بروز آسیب‌های گسترده از حیث آلودگی سیستم کاربران به انواع بدافزارها یا سرقت اطلاعات از طریق اپلیکیش‌های جعلی و تقلبی، از دانلود و نصب چنین نرم افزارهایی بر روی سیستم ها خودداری کنند.

با ورود برنامه‌های موبایلی سوءاستفاده از این برنامه ها نیز زیاد شده که این امر مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.