سرهنگ اکبر امینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از شکایت شهروندی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه های اجتماعی، شناسایی عامل مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیه یکی از پرسنل خود را به دلیل نارضایتی شغلی از کار برکنار کرده است.
وی ادامه داد: فرد یاد شده با سوء استفاده از تصاویر شاکیه با وی، از طریق شبکه های اجتماعی تماس و مبلغ 100میلیون ریال وجه نقد را در ازای پخش نکردن تصاویر مطالبه کرده است.
این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کرده و با بکار گیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از دریافت دستور قضایی وی را دستگیر کردند.
سرهنگ امینی افزود: متهم در اعترافات خود مدعی شد که با هدف انتقام جویی و کینه ای که از شاکیه داشته، اقدام به این کار کرده و از کار خود پشیمان است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی همدان توصیه کرد: کاربران اطلاعات شخصی خود را در گوشی همراه ذخیره نکنند.
وی هشدار داد: بی توجهی و بی دقتی در رعایت حریم خصوصی در فضای مجازی مشکلاتی را برای کاربران به صورت ناخودآگاه به همراه داشته است و در بعضی مواقع موجب هتک حیثیت و انتشار مطالب محرمانه افراد دیگر می‌شود.
به گزارش ایرنا، شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی در میان بگذارند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.