محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران گمرک بازرگان ماکو این میزان نقره قاچاق را حین بازرسی از خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون کشف کردند و پرونده آن به شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جدیت دنبال می‌شود، بیان کرد: این میزان نقره قاچاق در داخل کابین و زیر جای خواب راننده کامیون جاسازی شده بود.

مرزی بودن آذربایجان‌غربی از یک سو و وجود پنج پایانه مرزی فعال از سوی دیگر این استان را به محل تردد و سوء‌استفاده قاچاقچیان کالا و ارز تبدیل کرده است.

آذربایجان‌غربی در شمالغربی ایران قرار دارد و از شمال به جمهوری آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) و ترکیه، از مغرب به کشورهای ترکیه و عراق، از شرق به آذربایجان‌شرقی و استان زنجان و از جنوب به استان کردستان محدود است.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این استان در حدود ۹۶۷ کیلومتر بوده به طوری که این استان از طرف شمال نزدیک به ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب نزدیک به ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف مغرب نزدیک به ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

۸۱۳۷/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.