جواد زاهدی روز شنبه طی نشستی با اصحاب رسانه اعلام کرد: نفرات برگزیده این بخش به مرحله استانی جشنواره که روزهای ۲۱ و ۲۰ مهر امسال در منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه مرحله منطقه‌ای این جشنواره با حضور قصه‌گویان استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین در روزهای ۲۷ و ۲۶ آبان امسال برگزار می‌شود، اضافه کرد: میزبان این دوره از جشنواره، شهرستان ارومیه خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه رده سنی «پسران و دختران»، «مردان و زنان» و «پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها»، گفت: مرحله بین‌المللی جشنواره نیز آذر امسال در تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز از پرمخاطب‌ترین بخش‌های این دوره است و ۱۰ مهر امسال آخرین فرصت ارسال آثار در این بخش به شمار می‌رود.

«زاهدی» با اعلام اینکه بخش علمی این جشنواره با ۶ محور موضوعی و ۱۶ موضوع برای مقاله‌نویسی تعیین شده است، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ مهرماه سال جاری آثار خود را به نشانی http://kanoonfest.ir ارسال کنند.

وی ادامه داد: قصه‌ و پرورش تفکر، روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی، قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی، قصه مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه، قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی و قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی ۶ محور موضوعی اعلام شده این بخش است.

وی همچنین از آغاز طرح پویش «فصل گرم کتاب» در سه شهرستان ارومیه، اشنویه و چایپاره خبر داد و اظهار داشت: تاکنون چهار هفته از آغاز این طرح سپری شده است و اجرای آن تا آغاز محرم ادامه خواهد داشت.

زاهدی هدف از اجرای این پویش را آشنا کردن کودکان با فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از راه اندازی انجمن قصه‌گویی طی هفته گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سه انجمن سرود، هنرهای نمایشی و ادبی در آذربایجان‌غربی فعال می‌باشد، تعداد این انجمن‌ها به چهار مورد رسید.

مرحله پایانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذر امسال و همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

۳۲۱۴/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.