خسرو مونسی روز پنج‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه اظهار داشت: تعداد پست‌های اداری دامپزشکی استان ۴۵۴ مورد است اما به دلیل کمبود نیرو فقط با ۲۶۱ کارمند در این راستا فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: توسعه روزافزون مراکز عرضه و کشتارگاه‌های استانی حجم کار این نهاد را افزایش داده و با توجه به روستایی بودن اغلب مخاطبان دامپزشکی، این بخش با مشکلات و سختی کار عدیده ای مواجه است.

وی بیان کرد: حجم فعالیت بخش خصوصی در بخش دامپزشکی نیز بسیار توسعه یافته و یکهزار و ۹۰۰ نفر در قالب مطب‌ها، کلینک‌ها و آزمایشگاه‌ها فعال هستند و حتی در دورترین نقاط مرزی استان خدمات دامپزشکی ارائه می‌شود.

معاون توسعه منابع انسانی اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ قرنطینه مرزی خارجی شامل مرزی بازرگان، پلدشت، رازی خوی، تمرچین پیرانشهر، سرو ارومیه و کیله سردشت در این استان وجود دارد که واردات و صادرات دام به استان را تحت نظر و مراقبت‌های ویژه قرار می دهد؛ البته در زمان حاضر چهار مورد از این تعداد فعال است.

وی با بیان اینکه قرنطینه‌هایی در داخل استان نیز وجود دارد که در مواقع خاص و شیوع بیماری فعال می‌شود، گفت: فعالیت‌ها و خدمات این نهاد بسیار شفاف و محرز بوده و همواره در بستر جامعه رخ می‌دهد.

مونسی بیان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره فعالیت‌ها و خدمات یک ضرورت است و در این راستا نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: کنترل و نظارت بر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کنترل مبادی خروجی و ورودی دام، گوشت و فرآوده‌های آن از جمله فعالیت هایی است که در کنار واکسیناسیون دام‌های استان توسط این بخش انجام می‌شود.

وی گفت: دامپزشکان و فعالان این بخش همواره با مشکلات متعددی در مسیر ارائه خدمات مواجه هستند که یکی از آنها قرار گرفتن در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک است.

علیرضا فولادی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: سعی می‌شود با تولید محتوای بصری در بخش‌های مختلف خبری، علاوه بر مقوله اطلاع‌رسانی به آموزش در این زمینه نیز پرداخته شود.

وی با اشاره به رویکرد امیدآفرینی ایرنا، بیان کرد: نشر تصاویر خبری از فعالیت‌های بخش دامپزشکی مغفول مانده و نیاز است به این مورد توجه شود.

امروز /پنجشنبه ۱۷ مرداد/ سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار است.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.